Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

BOŞANMA- VİCDAN

              
                      İSLAMDA TALAK(BOŞANMA)
YILLARDIR BOŞANMA KONUSUNDA YANILTILIYORUZ
Sayın okuyucular konuya başlarken hemen belirtelimki; bu konu yüzyıllardır en çok istismar edilen konuların başında gelir. Nesh konusunda belirttiğimiz gibi kuranı kerimin ayetlerini kendi çıkar ve menfaatleri doğrultusunda kullanmak isteyenler.Başta boşanma olmak üzere kadınların tüm haklarını ellerinden alıp onları köle gibi kullanmak için maalesef kılıfı hazırlamışlar. kafalarına göre olmayan beğenmedikleri ayetleri nesh edilmiştir diye inkar edip zulumlerine zemin hazırlamışlar. Üstelik Kurana dil uzatarak ve onu istismar ederek bunu yapmışlardır.Sonuç çok korkunç olmuştur.Nice yuvalar boş yere dağılmış nice kadınlar dul nice çocuklar yetim kalmıştır. İslam düşmanlarının eline müthiş fırsatlar verilmiş ateistlerin ve din düşmanlarının dinimizi kötülemelerine alay etmelerine küçük düşürmelerine sebep olmuş müslüman kadınları ise içten içe yaralamış islama tam bir teslimiyetle teslim olmaları engellenmiştir.Kadınlara zulum aracı olarak kullanılmış; kadını erkeğin ağzından çıkacak boş ol kelimesine; kaderini geleceğini ve evliliğini teslim etmiştir.Buradaki asıl gaye şudur. Kadınları erkeğin kölesi yapmak .Öyle ya kadın kocasını kızdırırsa boş ol 3 kere tekrar eder hayda gitti onca yılık evlilik, gitti onca hayaller, onca sevgiler, onca emekler, ne yapmalı kadın kocasına köle olmalı ki kapının önüne koyulsun. Sadece buda değil. erkeğin canı bir kadınmı çekti?. Kadını alacak ama yeni kadın eskisini istemiyor. Kuma olmam diyor. Kolayı var 3 kez eski karına boş ol dersin boşarsın sende yeni karıyla hayatını devam ettirirsin. Zaten miras ayetlerinide kitabına uydurdun. Mirasın iki katı senin kız kardeşinden de malı kaptın. Oh ne güzel memleket.Canın 4 karımı istyor ondan kolay ne var. Allah(cc) Kuranda 4 karı alın diye emrediyor dersin alırsın .4 karı. Gördünüzmü? ayetleri yok etme çabasının altında yatan gerçekleri.Ey kadınlar uyanın artık ne olur.Hakkınızı savunun. Her söze inanmayın araştırın hemen herşeyi kabullenmeyin.Hakkınızı arayın. Sadece kadınlarmı? sadece çocuklarmı? bazı karısından ayrılmak istemeyen erkekler yanlışlıkla karısına 3 kez boş ol dediği için pişman olmuş çareler aramıştır. Onlara hulle teklifi yapılmış resmen adam pezevenklik yapmıştır.Ayrıntılara girmeden önce hulle yaptıran ve pişman olan başımdan geçen iki olayı anlatacağım.
 1 DEN DOKUZA BOŞSUN DEMEKLE BOŞANMA OLMAZ
Eminimki benim şahit olduğum olaya birçok kişi şahit olmuştur.Birinci olay Düzcede geçiyor.Adamın biri kavga sırasında kızıyor karısına 3 ten dokuza boş ol diyor. Ama sonra pişman oluyor.Hangi hocaya sorduysa olmaz boşsun karını geri alamazsın. Karın başka bir erkekle evlenecek onla cinsel ilişkiye girecek, yani uydurma bir evlilik olmayacak, sonra adam ona boş ol diyecek, onu boşayacak ,ancak öyle alabilirsin. Diyorlar.Adam ne yapsın karısını seviyor. Bunca yıllık karısı üstelik 4 çocuk var Çare arıyor. Ve çareyi ona gösteriyorlar hulle yap diyorlar; yani anlaşmalı olarak karını biriyle evlendir; Adam karını alsın; onunla cinsi münasebette bulunsun; ondan sonra boşasın. Sen tekrar karını geri al diyorlar.tembihte ediyorlar adam yaşlı olmayacak, karınla cinsi münasebet yapabilecek kadar genç olacak; oda garibim eve gelen genç bir satıcıya bunu teklif ediyor.Adam kabul etmiyor. Ona yüklü bir para vererek adamı ikna ediyor.Karısı şiddetle karşı çıktığı halde dinlemiyor onu ;Akşam hocayı çağırıyor.Kendi elleriyle karısının nikahını adama kıyıyor.birde şahit buluyor. Kendi elleriyle adamın odasını hazırlıyor.Adama tekrar tekrar tembih ediyor. Mutlaka cinsi münasebette bulunacaksın. Karım istemesede zorla yapacaksın; bende seslerinizi duyacam ha ona göre, çünkü hoca öyle tembih etti ya mutlaka olaya şahit olman lazım; ikna olman lazım yoksa olmaz diye. Neyse adam kadınla yatağa giriyor.Kadın biraz direndi isede pes ediyor. Sabaha kadar aynı yatakta kalıyorlar.Cinsi münasebette bulunuyorlar. Anlaşmaya göre adam sabahleyin kadına 3 ten dokuza boşsun diyecek; kadını boşayacak böylece adam karısına kavuşacak.Sabahleyin kalkıyor; bir bakıyorki ne adam var ne karı var.üstelik kadın evde ne kadar altın para varsa alıp gidiyor. ve bir not bırakıyor.Diyorki senin gibi pezevenkle yaşamaktansa beni mutlu eden bu adamla kaçıyorum.Adam deliye dönüyor kaırısının gittiğinemi yansın, paraların gittiğinemi? yansın,pezevenklik yaptığınamı? yansın.Hemen gidiyor.Ona akıl vereni hastanelik ediyor ve hapse düşüyor. Fıkra gibi değilmi? Trajedik komedi gibi değilmi.Bunu film yapsalar bütün müslümanlar ayağa kalakar islama hakaret var diye; ama olmuş bir olay ve hala o olaya şahit olan akraba ve komşular sağ.Eminimki bu yazıyı okuyup aa bende şahit oldum böyle bir olaya diyen insanlar çıkacaktır.Ha yalan olduğunu iddia eden varsada ispatlarım.Gelelim ikinci şahit olduğum olaya bu olay Ankarada geçiyor. 70 yaşında bir adam 70 yaşında ki karısını kavga sırasında 3ten dokuza boşsun diyerek boşuyor.Ancak adam pişman kadın iki gözü iki çeşme ağlıyor.ben bu yaştan sonra ne yaparım. adamda kadında perişan.Adam kime sorduysa çözüm yok boşandın diyorlar. En son ümit Ankara müftüsüne geliyorlar. Bende o anda Ankara müftüsü olan Hasan Şakir Sancaktar beyin yanındayım. Adam ağlayarak durumu müftü beye anlatıyor. Müftü bey (Alah(cc) ondan razı olsun; böyle alimlerin sayısını arttırsın)Ona sen şafi mezhebine göre boş değilsin. Git karına dön nikahını tazele diyor ve bana dediki; git bunların nikahını bizzat sen kıy gittim nikahlarını kıydım sevinçlerini görecektiniz.O sevap o müftüye tek başına yeter.Sayın okurlarım gördüğünüz gibi konu son derece önemli şimdi artık ayrıntılara girebiliriz ALLAHIN HİÇ SEVMEDİĞİ HELAL TALAKTIR
İslam talakı kötülemek ve insanları nefret ettirmekle beraber; mübah kılmıştır.Peygamberimiz(sav)”Allahın hiç sevmediği helal talaktır.”(ebu davut,nesei) buyurmuştur.Sayın okurlarım bu hocada eski köye yeni adetmi getiriyor. buda nereden çıktı. Yüzyıllardır böyle birşey yoktu. Bundan akıllısı yokmu? kendini ne sanıyor.o alimler kim sen kimsin. Onların ayağının tozu olamazsın gibi sorular kafanızda oluşabilir o nedenle bu konuyu ilk gündeme getiren ben değilim. Haşa Ben peygamber(sav) efendimiz zamanında ve sahabiler zamanında uygulanan. Ama ne hikmetse Emeviler zamanında unutulan ve yüzyıllardır. Bu şekilde devam eden bir yanlışlığı düzeltmek halife zamanında ve peygamberimiz(sav) zamanında nasıl uygulanıyorsa Kuranı kerimde ki ayetler ne diyorsa onu anlatıyorum. Haşa yeni bir şey ihdas etmiyorum.Bir anda 3 den 9a boşsun veya 3 kez boşsun diyerek boşanma olmayacağını bakın şu sahabiler söylüyor.Hz.ali.Hz ebubekir,Hz ömer,hz osman,Ebu musa,Tavvuz,Ata,Cabir.b. zeyd,Ahmet b.isa,İbnteymiyye,İbnikayyım,İbni abbas,İbnimesut,Abdurrahman b.avf,İbni zübeyr,Zeyd, ve diğerleri sahabilerin tamamına yakını aynı anda verilen talakın bir talak(talaki rici) sayılacağını söylemişlerdir.(kaynak:ibni kayyum şevkani. 80)Demekki bu görüş benim değil sahabilerin görüşüymüş. Şimdi hadisi şeriflere bakalım ne buyruluyor.”İbni abbastan rivayet edildiğine göre; Ebu rükane bir mecliste 3 talakla karısını boşadı.”(dikkat lütfen tek başınayken değil topluluk içinde yani ilerde geleceği gibi iki şahit bulundurma gerçekleşti.)Çok üzülen rukane durumu peygamberimize aktardı. Peygamberimiz(sav) bu 1 dir(talaki ricidir) karına dön buyurdu.(ebu davut. talak 9.10,ahmetb hanbel 268,beyhaki sünen vıı..339). Demekki neymiş efendim ;değil tek başına evde karınla başbaşa iken; 3 den 9 aboş oldun demek; toplluluk içinde. şahitlerin huzurunda bile desen ,boşanmıyorsun. Kim diyor peygamberimiz(sav) Hadis zayıfmı kapı gibi sağlam sahih hadis; kaynakları yazdım. Neden tek boşama oldu; neden karına dön buyurdu. Peygamberimiz(SAV). çünkü iddet şartı yerine gelmedi; açıklanacaktır. İddetin ne olduğu az sonra açıklayacağız..İşte size Hz ömer zamanındada aynı anda boşamanın tek sayıldığını ispat eden hadis.”Ebu sahaba ibni abbas; ey sahabiler Hz peygamber zamanında,Hz ebubekir zamanında,Hz ömer zamanında boşanmanın tek sayıdığını bilmiyormusunuz.?Kesinlikle öyle idi(müslim talak1472,ebu davut talak.9-10)Kaynakları veriyorumki okuyucularım bakıp araştırsınlar. Demekki neymiş efendim yüzyıllardır. 3 ten dokuza boşsun hikayesi sahabinin halifelerin değil. peygamberimizin(sav)damadı Hz:Ali,torunları Hz Hasan ve Hüseyin,kayınpederi; halife Hz Ömer,damadı halife Hz Osmanı ve tüm ehli beyti şehit eden ve peygamberimizin soyunu kurutarak; ve seçimle iş başına gelmekten vazgeçip; krallık uygulayan. Peygamberimizin eşi Hz Aişe ile damadı Hz Aliyi karşı karşıya getiren; sıffın(deve) denen savaşta tamamen sahabilerden 70 sahabinin şehit olmasına sebep olan;. krallık ilan eden emevilerin marifetiymiş.Anlaşıldımı? efendim.tekrar ediyorum. Peygamberimiz zamanında ve sahabiler zamanında asla bir kerede aynı anda eşini boşamak yoktur. Sayın okuyucularım merak etmeyin az sonra ayetleri önünüz serecem hayretler içinde kalacaksınız. Bunca ayete rağmen böyle bir karar nasıl verilir. kurana hadislere rağmen çıldırmamak elde değil sayın okurlarım.
 NİKAHIN ŞARTI İLE BOŞANMA ŞARTI AYNIDIR
Sayın okurlar dinimize göre nasılki nikahın şartları(nikah konusunu ayrıca ele alacağız inşaalah)1-icabvekabul2-iki şahit3-veli4-mehir ise boşanmanın şartlarıda aynıdır.Evlenen karı kocanın huzurlu bir beraberlik sürdürebilmeleri için iki tarafın velilerine büyük görev düşmektedir. Erkek tarafı gelinleri, kadın tarafıda damatları, kendi çocukları olarak bile…ceklerdir.Aralarında geçimsizlik, kavga ve huzursuzluk olduğu zaman bir araya gelerek yuvayı devam ettirmek için çaba harcıyacaklardır.Bakın bu hususu Allah(cc) nasıl açıklıyor.(nisa.35)”Eğer karı kocanın aralarının açılmasından endişeye düşerseniz o vakit erkeğin ailesinden bir hakem kadının ailesindende bir hakem gönderin.Bunlar barışmak isterlerse Allah(cc) aralarında onları muvafık kılar.Şüphesiz Allah(cc) hakkıyla bilir herşeyden haberdardır.”Bu ayeti incelediğimizde karı koca kavga ettikleri zaman kendi kafalarına göre hareket edemezler. Ailelerini haberdar edecekler, aileler gelecek aralarını düzeltmeye çalışacaklardır. Yanlız dikkat edilirse araralarını hepten bozma değil. Mutlaka onları barıştırmaya çalışacaklardır. Yoksa herkes kendi çocuğunun tarafını tutup, tamamen kopmalarına sebep olmayacaklardır.(elmalılı hamdi yazırtefsiri mahmut2.1352) de elmalılı hocamız. bu ayetin boşanma için veli şartı olduğunu söylemektedir.Yani nasılki nikahta veli şartı varsa talaktada veli şartı vardır. der.Zaten evliliklerin çoğu aileler arasındaki geçimsizlikten yıkılmaktadır. Gelin kocanın ailesini istemez. Koca karısının ailesini istemez, al bakalım kavga; gelin kaynana savaşları, derken yuva yıkılır. Dolayısıyla velilere çok iş düşmektedir. Yuvanın devamı için.Velilerden sonra yuvayı dişi kuş yapar misali Allah(cc) hakemliği kadına vermektedir.Ne o şaşırdınız değilmi? Erkeğe vermesini bekliyordunuz değilmi? daha durun çok şaşıracaksınız.İşte o ayet(nisa.128)”Eğer bir kadın kocasının geçimsizliğinden yahut kendisinden yüz çevirmesinden endişe ederse aralarında bir sulh yapmada onlara günah yoktur.Sulh daima hayırlıdır.Zaten nefisler kıskançlığa hazırdır.Eğer iyi geçinir ve Allahtan korkarsanız.şüphesizki Allah yaptıklarınızdan haberdardır.”Ne anlıyoruz bu ayetten kadın kocasını karşısına alacak onunla anlaşma yapacak; bak eğer böyle devam edersen sonumuz kötü olur. Şu şu şartlarda benimle yaşıyorsan yaşa yoksa sen bilirsin. Ne oldu kadın hakem oldu değilmi. Hatta Allah(cc) buyuruyorki: Kadının sulh yapmasında, yani şart koşmasında, yani hakem olmasında günah yoktur.Hani Kuran kadına hak vermiyordu. Durun bakalım daha yeni başladık.Allah(cc) kadınlara sesleniyor buyuruyorki: Sakın ha geçim endişesiyle kocalarınızın kahrını çekmeyin.Buyrun ayet.(nisa.130)”Eğer eşler birbirinden ayrılırsa Allah(cc) bol nimetlerinden herbirini zenginleştirir. Diğerine muhtaç olmaktan kurtarır.”Ey geçim korkusuyla kocaların her türlü zulmune boyun eğen kadınlar duyuyormusunuz. Allah(cc) ne diyor. Ey kadın sen korkma sırf işim yok, ailemede sığınamam çocuklarım var nasıl geçinirim; diye korkma ben seni kocana muhtaç etmem diyor . Kim? diyor bunu Allah(cc). Görüyormusunuz. Bizler eğer Kuranı okusak, ona tam gönülden bağlansak, çok rahat edeceğiz. Ama dün olduğu gibi bugünde geçim korkusundan hala zulum görmeye katlanan kadınlar var. Üstelik zalim koca bunu bildiği için zulumlerini arttırmaya devam ediyor. BOŞANMANIN ŞARTLARI
Sayın okurum boşanma konusu birçok fıkhi terimlerden oluşur.(fesih,yemin,iddet,hulle,lian,muhalaa,bidi talak,rici talak,bain talak,sunni talak v.b)Kuran ve sünnete uygunluk açısından talak ikiye ayrılır.
1-Sünni talak: Bizi ilgilendiren ve uymamız gereken talak budur. (Talak yerine boşanma yı kullanacağım)boşanmanın gerçekleşmesi için 3 temel şart vardır.
1-İDDET:islam hukukunda evliliğin boşanma,ölüm veya fesih ile son bulması halinde kadının beklemeye mecbur olduğu müddetin adıdır.Bu sure evliliğin sona erme şekline göre değişir.Eğer koca ölmüşse kadın 4 ay 10 gün bekler başka kocaya varamaz.
AYET:(bakara.234)”İçinizde ölenlerin geride bıraktıkları hanımları kendi kendilerine 4 ay 10 gün beklerler”.Hamile kadının iddeti doğumuna kadardır.İster kocası ölsün ister boşansın farketmez.
AYET:(talak 4)”Hamile kadınların iddetlerinin sonu çocuk doğuruncaya kadardır.”Boşanan kadınların iddeti 3 hayız süresidir.Buda normal hayız gören kadınlarda 3 ay 10 gündür.(bakara.228)”Boşanan kadınlar kendi kendilerine 3 hayız günü ve temizlenme süresi beklerler.”yaşlıların ve hayız görmeyenlerin iddeti 3 aydır.(talak.4)”Kadınlarınızdan artık hayızdan ümit kesilen yaşlıların iddeti 3 aydır.hayız görmeyenlerin kide aynıdır. Evet sayın okurlar iddetin ne olduğunu öğrendik şimdi gelelim. Boşanmada iddet müddetini beklemek varmıdır? yokmudur? yoksa 3 ten 9 a boş dedinmi hayda kadın boş oluyormu? bakalım Kuran-ı kerim ne diyor lütfen dikkatli okuyun bu mealler Diyanet İşleri Başkanlığının Kuran mealinden alınmadır. Onuda hatırlatayım merak edenler bakabilir. Ayet numaralarını veriyorum. zaten .İşte can alıcı ayet; işte yüzyıllardır bize yapılan zulmü yüzlerine çarpan ayet. Allahım sen ne büyüksün(talak.1)”Ey peygamber; kadınları boşayacağınızda onları iddetlerini gözeterek boşayın ve iddetide sayın. Rabbiniz Allahtan korkun Apaçık bir hayasızlık yapmaları hali bir yana onları evlerinden çıkartmayın.Kendileride çıkmasınlar.Bunlar Allahın sınırlarıdır.Kim Allahın sınırlarını aşarsa şüphesiz kendine zulmetmiş olur.Bilemezsin olurki Allah bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.” Evet sayın okurlar bir daha bir daha defalarca okuyun lütfen.Bu ayet herşeyi açıklamıyormu ? Allah(cc) bizi uyarıyor sınırları aşmayın diyor ;günü sayın diyor; yani 3 ay 10 günden önece karılarınızı sokağa atmayın diyor.3 ay 10 gün karılarınızı eveden dışarı çıkartmayın, kadınlarda kızıp evi terketmesinler. Diyor.(apaçık zina yapmadıkları müddetçe ) Ben 3 ay 10 gün evde saklamanızı istiyorum olaki barışırsınız diyor.Allah(CC) Söyleyin Allah aşkına bu ayet karınızı 3ten 9 a boşsun demekle boş olurmu? diyor. Hangi akıl sahibi bunu iddia edebilir hangi müslümanım diyen kişi bu ayeti takmaz.bu ayeti görmezden gelir. Söyleyin hele Allah aşkına bu ayeti bile bile inkar eden kafir olmazmı?
 İSLAMDA KADININ KOCASINI BOŞAMA HAKKI VARDIR
Evet bütün çabalara rağmen evlilik yürümüyorsa; o taktirde erkek karısını boşar ki; kadınında kacasını boşama hakkı vardır.Tefrizi talak konusunda gelecektir.Bu ayette belirtildiği gibi 3 ay 10 gün karısını kovmadan ona eziyet etmeden( ilerde bu ayetler gelecek)evde onu saklar.saklama görevi sadece erkeğe değil kadınada şamildir.yani kadında evi terketmez.evi terketmesi yasaktır.olaki bu müddet içinde barışma olur.yumuşama olur.pişmnlık olur.Bu boşama rici talaktır yani 1. geriye dönülmesi mümkün olan talaktır ilerde açıklanacaktır.Boşanmanın ikinci şartı iki şahittir.Boşanan eşler 3 ay 10gün geçmesine rağmen (bu arada cinsi münasebet olmayacaktır olursa tekrar 3 ay 10 gün sayılacaktır)çünkü 3 ay 10 gün doğabilmesi muhtemel çocuğun babası bilinsin diyedir.Bu birinci boşamadır kim diyor işte Kuran diyor lütfen dikkatli okuyalım(talak.2)”İddet müddetlerini doldurduklarında onları ya meşru ölçülere göre ayırın; içinizden adaletli iki kişiyide şahit tutun.Şahitliği Allah için yapın.İşte bu Allaha, ahiret günününe inananlara verilen öğüttür.Kim Allahtan korkarsa ;Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder.Ve ona beklemediği yerden rızık verir.Kim Allaha güvenirse Allah ona yeter.Şüphesiz Allah emrini yerine getirendir.Allah herşey için bir ölçü koymuştur.”Bu ayet bekleme süresi sonunda yani 3 ay 10 gün sonra ya barışılacak yada iki tane sahte değil, taraflı değil, Allahtan korkan, hakikati söyleyen ,şahitler huzurunda boşanacaktır.Yok eğer barışırlarsa bir hakları daha vardır. İşte
AYET:(Bakara .229)”Boşanma iki defadır.bundan sonrası ya iyilikle tutmak; ya da güzellikle salıvermektir..Kadınlara verdiklerinizden birşey almak helal olmaz.Ancak kadın ve erkek Allahın sınırlarında kalıp evlilik haklarını tam tatbik edememekten korkarlarsa bu durum müstesna.”Sayın okurum. Şimdiye kadar yazdıklarımızı özetlersek
1-geçinemeyen karı kocayı barıştırmak için aile büyükleri hakemlik yapacak
2-Kadın kocasına hakemlik yapıp barışı sağlayacak
3-Boşanmaya karar verirlrse ikiside evden ayrılmadan ve birleşmeden 3 ay 10 gün bekleyecektir. Birleşme olursa 3 ay 10 gün yeni baştan sayılacaktır.
4-3 ay 10 gün sonra barışırlarsa evlilikleri devam edecektir. Bu rici talak yani birinci boşama hakkı olacaktır.
5- Tekrar boşanırsalar bu 2 rici talak sayılacak gene 3 ay 10 gün bekleyeceklerdir.
6- Bu müddet sonunda barışırsalar tekrar evliliklerine devam edeceklerdir.
7- yok barışmaz iseler güvenilir iki şahit huzurunda boşanacaklardır. Artık geri dönüş mümkün değildir.Kadın başkasıyla evlenirde 2. kocası ölür veya ondan da boşanırsa ,ancak karısını alabilecektir.Bu ayet ilerde gelecektir.Evet sayın okurum.Elini vicdanına koy; düşün bu ayetler gayet açık değilmi?.kesinlikle bir defada kadın boşamak yok. En az 3 ay 10 gün beklemek ve iki şahit gerek öyle değilmi? yoksa benmi anlamıyorum. Allah aşkına beni birisi dürtsün; çıldıracam ya nasıl olur bu kadar açık ayetler varken görmezden gelinir
BOŞANMA HAKKINDAKİ AYETİN HÜKMÜ KALKMAMIŞTIR
Sayın okurum adını koca bir sureye veren bu üç ayetin yani talak 1-2-3. ayetlerin hükmünün kaldırıldığını iddia ediyorlar.Allah(cc) hükmünü kaldıracağı ayeti niçin kurana koysun.Sebepsiz hikmetsiz. Hiçbir canlı ve cansızı yaratmayan Allah(cc) nasıl olurda sebepsiz yere Kurana ayet koyar. Bu başlı başına Allaha isyan değilmidir?.Peki şu ayetlere ne demeli(nisa.82)”Hala Kuran üzerinde gereği gibi düşünmeyeceklermi?Eğer o Allahtan başkası tarafından gelmiş olsaydı onda birçok tutarsızlık bulurlardı” Hadi bakalım bu ayeti nasıl izah edecekler yoksa bunuda mı? yok sayacaklar.Allah(cc) diyorki bu Kuran benim sözüm; benim sözlerim arasında tutrasızlık olmaz diyor. onlar ne diyor .Allah öyle diyor ama boşver tutarsızlık var diyorlar.Peki şu ayete ne diyecekler.(zümer.23)”Allah(cc) sözün en güzelini birbirleriyle uyumlu ve bıkılmadan tekrar tekrar okunan bir kitap olarak indirdi.Rablerinden korkanların bu kitabın etkisinden tüyleri diken diken olur. Tüyleri ürperir.”Ne diyor Allah(cc) birbirleriyle uyumludur ayetler.Onlar ne diyor yok birbirleri ile uyumlu değil. Allah(cc) yalan söylüyor. diyorlar.Haşa. Sayın okurum, kafanı Allak bullak ettiğimi biliyorum. Bir insanın yıllardır doğru bildiği şeyin yanlış olabileceğini anlaması şok etkisi yapar ve kabullenemez. Teşbihte hata olmaz imşaallah 30 yaşına kadar baba bildiği bir insanın öz babası olmadığını öğrendiği andaki psikolojik yıkımı tahmin edersiniz. Bende sizin gibi 20 yıl önce bunları duyduğum zaman psikolojim bozuldu kabullenemedim. 20 yıldır yaptığım vicdan muhasebesinden sonra kanaat getirdimki bunları iddia edenlerin hiçbir delilleri yok. Ve artık sizleri aydınlatmaya,bilgilendirmeye en azından kafanızda soru işareti koydurmaya karar verdim. Çünkü artık epey yaşlandım. Ne zaman öleceğim belli değil. Rabbim bana bildiklerini niye söylemedin derse ben ne cevap veriririm. Ben bildiklerimi söyliyeyimde taktir, karar sizindir. Ben sırtımdan kamburu attım.Hocam hep ayet sıraladın hadisi şerif yokmu bu konuda diye haklı olarak sorabilirsiniz.Olmazmı? işte
HADİS:”Peygamberimiz(sav) buyurduki ;sünnet olan boşama kadını temiz iken birleşmeden boşamak ikide şahit bulundurmaktır.”(buhari.talak.1). Hani ne oldu beni sadece ayetlere takılmakla hadisleri yok saymakla suçluyordun ne oldu morardın bakıyorum.Hadis hemde kapı gibi sağlam hadis buharinin sağlam hadisi, ne diyormuş orda peygamberimiz(sav) boşanmanın geçerli olabılmesi için kadını aybaşı halinde boşayamazsın boşarsan geçersizdir. Temiz halinde boşayabilirsin oda yetmez iki şahit olacak. Siz ayetleri değil hadisleride inkar ettiniz. Ama ayetleri inkar eden adam için hadisleri inkar çocuk oyuncağı öyle değilmi.Sıkıştılar sallanacak yerleri kalmadı Alla(cc) onları rezil etti dahada rezil eder inşaallah.
MEHİR:Evlenme sırasında konuşulan ve mihri müeeccel olarak erkeğin ödemediği mehiri bain talaktan(yani geri dönüşü olmayan 2. boşanmadan ve iki şahit huzurunda boşanmadan sonra) söz verdiği mehiri boşadığı karısına vermek zorundadır.Ama nikahladığı karısıyla cinsi münasebette bulunmamışsa ve mehir tayin edilmemişse (bakara.236. nikah konusu işlendiğinde ayrıntı verilecektir.) O takdirde boşadığı kadına mehir vermez.Yok eğer nikah yapılırken mehir konuşulmuşsa ama cinsi münasebet olmadıysa(bakara.237) boşadığı kadına nikahta söz verdiği mehirin yarısını vermek zorundadır.Görüyorsun sayın okurum Allah(cc) Kuranda hiç bir ayrıntıyı atlamıyor. Ah birileri anlayabilse. Boşanan kadına mehir verme hakkındaki ayetlere devam edelim.
AYET:(nisa .4)”Kadınlara mehirlerini gönül rızasıyla verin.Eğer gönül hoşluğu ile o mehrin bir kısmını size bağışlarsa onuda afiyetle yiyin” dikkat ettinizmi? kadın isterse sana bağışlar diyor senin kesme hakkın yok diyor.Hani? islam kadınları köle görüyordu.Daha bitmedi şu ayete bakın lütfen
AYET(nisa.20)Eğer bir eşi bırakıpta başka bir eş almak isterseniz. bıraktığınız eşinize yüklü bir mehir vermiş olsanız dahi; ondan hiçbir şeyi geri almayın.Siz iftira ederek ve apaçık günah işleyerek onu geri alırmısınız.?”Allah(cc) diyorki karından sıkıldın yeni bir karı lazım oldu. karına 3 ten 9 a boş dersin boşarsın ne bir mehir ne bir hak hiçbir şey vermezsin üstelik kolundaki bilezikleri zorla alır kapını önüne koyarsın oh gelsin yeni karı haşa öylemi diyor .Allah(cc)diyorki yeni karı alacaksan(hanım okuyuculardan özür diliyorum karı sözünü asla sevmem kendi eşime bir kez karı demedim burda karı sözünü ısrarla kullanmam; kızdığım için bunlara ;aman yanlış anlamayın sizlerden özür diliyorum.)
RİCİ TALAK
Sayın okurum konunun başında bazı fıkhi terimlerin adlarını vermiş. bunları açıklayacağımı söylemiştim.RİC’İ TALAK: Rici talak boşanma; 3 merhaledir merhalelerden her birine rici talak denir.rici talağın özelliği Kocanın yeniden mehir vermeye ve nikah akti yapmaya muhtaç olmadan eşine dönebileceği şekilde yapılan boşamadır.Rici talak aile münasebetlerini ve karı kocanın birbirine helallığını ortadan kaldırmaz.iddet devam ettiği müddetce kocanın karısına dönme hakkı vardır.İddet ise evliliğin mevcut neticelerinin sona ermesi için tesbit edilmiş müddettir.Karı koca iddet müddetince ayrı yaşarlar fakat bu durum aile bağlarını koparmaz.İşte bu iddet içinde birleşmeyen ve iddetin sonunu bekleyen eşler rici talakla boşanmış olurlar.Tekrar birleşmeleri için yeni bir nikah tazeleme yapılması ve yeniden mehir konması gerekir.Bakınız(bakara.228)yukarıda bu ayetin meali geçti.işte bu ayrılığa beynuneti suğra:küçük ayrılık dönmesi mümkün olan ayrılık demektir.
BEYNUNETİL SUĞRA 4 halde olur.
1-yukarda zikrettiğimiz iddet sonunda
2-Karı koca cinsi münasebete girmeden yapılan boşamadır. Bu taktirde mehirin yarısı verilir.bakınız(bakara.237) yukarda geçti
3-Karı koca cinsi münasebetten sonra yapılan boşamadır. bakınız(bakara .236) bunda mehir vermek gerekmez.
4-Erkeğin kaybolması veya erkekliğinin olmaması veya hapis gibi nedenlerle gerçekleşen boşanmadır. işte bu 4 çeşit boşanmada ayrılıkta geri dönüş mümkündür.
BAİN TALAK:Boşanmanın bütün şartlarına uyarak (iddet,mehir,şahit,nafaka) yapılan ve rici talağın 3. kez yerine getirilmesi ile meydana gelen sonuçtur.Buna beynunetil kübra yani geri dönüşü mümkün olmayan son ayrılık büyük ayrılık denir.Bu boşamdan sonra artık geri dönüş yoktur.Tek bir çare vardır oda kadının başkasıyla gerçek evlilik yapması ve sonra yeni kocanın ölmesi veya kadını boşmasıyla ancak eski kocasına dönebilir.
AYET:(Bakara.230)”Eğer erkek karısını 3. defa boşarsa ondan sonra kadın kadın bir başka erkekle evlenmedikce onu alması kendisine helal olmaz.Eğer bu kişide onu boşarsa her ikiside Allahın sınırlarını muhafaza edeceklerine inandıkları takdirde yeniden evlenmelerinde bir beis yoktur.Bunlar Allahın sınırlarıdır Allah bunları bilmek isteyenler için açıklar.” Allah(cc) yaklaşık 1 yıl evliliği sürdürme şansı veriyor.1 yıl dan sonrada bu yap boz tahtası değil elbette bunun bedeline katlanır.her iddetin 3 ay 10 gün olduğunu söylüyor bize Allah(cc) 2 seferde hak veriyor ne yapar 6 ay 20 gün, 4 ay 10 günde boşandıktan sonraki müddeti düşünün 1 yıl eder.Sayın okurlarım inasanlar ne kadar kanunları kendileri yapsada o çok korktukları şeriat(kuran ve sünnet ahkamı)ın sınırlarını aşamazlar .Aşsalar bile o sınırlara dönerler.İnsan hakları beyannemisini okuyun. Türkiye  anayasasını okuyun bakın göreceksinizki birçok madde Kuranın dediğini der . İnsanı kim yarattı Allah(cc) peki Allah(cc) bu ahkamı kimin için koydu insan için o halde ne yaparsa yapsın insan oğlu bu ahkamın sınırları içine girecektir. Çünkü doğru tektir.Sevinerek öğreniyoruzki 1400 yıl sonra Türkiyede boşanmalar zorlaştırılmıştır. boşanma yaklaşık 1 sene sürmektedir.
MEHİR BOŞANAN KADININ HAKKIDIR
Allah(cc) buyuruyorki bu ayette karınıza iftira ederek, ona verdiğiniz mehri alamazsınız.Alırsanız. benim gazabıma uğrarasınız.ve şimdi yazacağım ayette konuya açıklık getiriyor.
AYET:(nisa.21)”Vaktiyle siz birbirinizle haşır neşir olduğunuz ve onlar sizde sağlam bir teminat almış olduğu halde onu(mehiri)nasıl geri alısınız.”Ey kurana gerici diyen kafirler; okuyun bunları . Ey islam kadını köle gibi görüyor diyen çağdaş kafirler; okuyun bu ayetleri ama siz okusanızda anlamazsınız.işinize gelmez. Siz değilmiydiniz ?.Yani ha siz ha atanız farketmez aynı kafadasınız. Peygamberimize bize bir mucize göster sana iman edecez dediniz. Oda Allahın izniyle parmağı ile ayı ikiye böldü. Ne dedeniz imanmı ettiniz? hayır. Sen gerçekten büyük bir sihirbazmışsın bizim sihirbazlarla işimiz olmaz demiştiniz.Konumuza dönersek boaşanmanın 3. şartıda mehir vermektir.Boşanmanın 4. şartı
NAFAKA:
AYET:(bakara.233)” Annelerin yiyecek ve giyeceği gücünün yettiği ölçüde babaya aittir.”(Talak.7)!!Hali vakti geniş olan nafakayı genişliğine göre versin.Rızgı kendisine daraltılan fakirde nafakayı Allahın ona verdiğinden versin.Allah hiçbir nefse ona verdiğinden başkasını yüklemez.Allah güçlüğün arkasında kolaylık ihsan eder.”
AYET:(talak.6)”Boşanan o kadınları gücünüz yettiği kadar. ikamet ettiğiniz yerin bir bölümünde oturtun. Evleri başlarına dar etmek için kendilerine zarar vermeyin.Eğer hamile iseler.doğum yapıncaya kadar nafakalarını verin.Sizin için çocuğu emzirirlerse onlara ücretlerini verin.Aranızda uygun bir şekilde anlaşın.Eğer anlaşamazsanız.çocuğu başka bir kadın emzirecektir.”Allahım ne büyüksün.Talakı bain ile yani iddet sonunda iki şahit huzurunda boşandınız; işin bitti hadi yallah diyemezsiniz. diyor Allah(cc). Onları evin bir bölümünde ikamet ettireceksiniz. Başına dışarda bişey gelmesini engellemek için. Onlara tavır takınmayacak zulmemiyeceksiniz.geçimlerini temin edeceksiniz. Hamile iseler.doğum yapınacaya kadar onlara bakacaksınız.Eğer doğan çocuk size kalacaksa emzirme ücretini vereceksiniz.Eğer ücrette analaşamazsanız boşanan kadın senin çocuğunu emzirmek zorunda değil. Ücretle başkasına emzirteceksiniz.Hanımlar lütfen bu yazılarımı dikkatle okuyun ayeti kerimeleri içinize sindirerek okuyun bir daha bir daha ve size islamın ne kadar yanlış anlatıdığını bir daha düşünün. Gerçek kadın hakkı savunucusunun islam olduğunu bir kez daha anlayın ve unutmayınki bu ayetler bundan tam 1400 yıl önce indirilmiştir. Hala nasıl canlı modern ifade ile online hala canlı, sanki bugüne işık tutuyor sanki değil tövbe bu güne ve kıyamete kadar olacak günlere ışık tutuyor.
 HULLE:bir islam hukuku terimi olarak .3 talakla boşanmış olan kadının eski kocasına yeniden dönebilmesi için başka bir erkekle usulune uygun evlenip ölüm veya boşanma ile bu ikinci evliliğin sona ermesi ve kadının eski kocasına helal hale gelmesidir.İşte buna helal kılma yani hulle denir.Hullenin olabilmesi için yani kadının eski kocasına dönebilmesi için bazı şartlar vardır.
1-Bain talakla boşanan kadın kocasından boşandıktan 4 ay 10gün sonra başka kocaya gidebilir. Bundan önce gidemez. Çünkü karnında çocuk olup olmadığı belli olmalıdır.Bakınız(bakara.234,228)yukarıda geçti
2-Başka bir erkekle anlaşmalı değil gerçek bir evlilik yapacak eğer böyle yaparsa buna muhallil denirki ilerde gelecektir.
3-Evlendiği yeni kocasıyla zifaf meydana gelecek yani hile erkeklikten kesilmiş yaşlı veya erkekliği olmayan biriyle evlenmeyecek bu hiledir ve buna peygamberimiz karşı çıkmaktadır.
4-ölüm veya boşanma sebebiyle ikinci evlilik sona ermiş olacaktır.
5- Kadın ikinci kocasından ayrıldıktan sonra iddeti yani 4 ay 10gün bekliyecektir. Fakat ne yazıkki bazı uyanıklar hulleyi hulleyi şeriyye haline getirmişler konunu başında anlattığım gerçek hikayede olduğu gibi korkunç rezilliklerin yaşanmasına sebep olmuşlardır.Yalanı bir sefer söyledinizmi o yalanı pekiştirmek için binlece yalan söylemeniz gerekmektedir. Onlarda bunu yapmışlardır.
FESİH NEDENİYLE TALAK:Bazen nikahın feshiyle(yani yok olması ile,düşmesi ile)talak vuku bulur. Nikahta fesih sebebi şunlardır.
1-Karı kocadan birinin dinden çıkması
2-Nikahın şartlarından birinin yerine getirilmemesi ile nikahın düşmesi(icab ve kabul,mehir,veli,şahit,ilan ilerde işlenecek)
3-Karı kocanın denksizliği)nikah konusunda işlenecek)
BOŞANMA İLE FESİH ARASINDAKİ FARKLAR bunu görelim.
1-Talakta sayıda azalma olur fesihte olmaz. yani rici talakla boşanan kişi 1 hakkını kaybetmiş olur. Halbuki fesihte feshi gerektiren şartlar kalkarsa boşanma 3 hak olarak devam eder. mesela dinden çıkan koca fesihle boşanmıştır. tekrar dine dönerse 1. hakkını kullanmamış olur.( rici sayılmaz ilk boşanması)
2-Talak iki şahit huzurunda olur fesihte sona erdirmek için şahit gerekmez
3-Talak bain ve rici olarak ikiye ayrılır. Fesihte ise boşanma derhal gerçekleşir.
YEMİN KASTIYLA TALAK:Dil alışkanlığı sebebiyle her sözün arkasından yemin eden kimse yemine niyet etmedikçe sorumlu olmayacağı gibi .aynı şekilde yemine ve boşmaya niyet etmeksizin şart olsun; boş olsun; sözlerini kullanan kimse bu sözleri ile boşanma gerçekleşmiş olmaz.(lağv yemin ilerde yemin konusunda işlenecek)Fakat bir kimse boşama niyeti ile değilde yemin niyetiyle bu sözleri söyler; mesela şu işi yaparsam veya yapmazsam karım boş olsun derse; bu boşama değil yemindir. Ve o sözünü yerine getirmediği yani yeminini bozduğu için yemin keffareti vermesi gerekir.Mesela içki müptelası biri içkiyi bırakmazsam karım boş olsun derse karısı boş olmaz .İçerse yeminin bozmuş olur.kaynaklar(İbni teymiyye,ibni kayyımel cezviyye,fetaval kübra,1-5,beyrut2.cilt.110,iamul muakkin4.17)Ancak şarta bağlı olmaksızın direkt karısına talakla ilgili sözler söylerse o zaman rici talak gerçekleşmiş olur.bakınız Allah(cc) bu konuda ne buyuruyor.
 YEMİN EDEREK BOŞANMA
AYET:(Bakara.226)”Kadınlarına yaklaşmamaya yemin edenler için 4 ay beklemek vardır.Eğer yeminlerinden dönerlerse şüphesiz ki Allah(cc)gafurdur rahimdir.”(Bakara.227)” Şayet boşanmaya karar verirlerse muhakkak Allah(cc) semiğdir, Alimdir.” Bu ayetlerden anldığımız şudur.Karısına yaklaşmamaya yemin eden kişi süresiz yemin ettiyse 4 ay içinde yeminini bozabilir.Eğer bu 4 ay içinde yeminini bozarsa Allah onu affeder. Yemin keffaretini(3 gün oruç,veya 10 fakire yemek veya elbise temin konusu işlendiğinde gelecek)öder.Boşanma gerçekleşmez.Yok eğer 4 ay geçtiyse boşanmaya karar vermiş anlamına gelir.Ve 1. boşanma gerçekleşmiş olur.
MUHALAA: Buda dinimizin kadına verdiği bir haktır. Öyleki islam hukukunda muhalaa evliliği sona erdiren bir yoldur. Şöyleki kadın eşini sevmez, beğenmez,kocasıyla yaşamak ona zulum gelir.Kocasından ayrılmak ister ama kocası onu sevmektedir. Ve boşanmak istememektedir.Ne olacak kadın boyunmu eğecek. Hayır kadın bir bedel karşılığında kocasından boşanma hakkını alır. Ve kocasından boşanır.kaynak(serahsi el mebsut 4.cilt.171-196-ibnül hakem)Muhalaa ayet ve hadislerle sabittir.
AYET:(bakara.229)Kadınlara vermiş olduğunuz birşeyi geri almanız helal değildir.Meğerki karı koca Allahın koymuş olduğu çızgiye riayet etmekten korkmuş olsunlar.şayet onların ilahi sınırlara riayet edemiyeceklerinden korkarsanız.karının kurtulmak için birşey vermesinde ikisi içinde bir günah yoktur.” Ayeti gördük şimdide hadisi görelim.
HADİS:”sabit bin kaysın karısı peygamberimize gelerek Ey Allahın resulu kocamı ahlak ve din konusunda ayıplamıyorum fakat büyük bir hata işlemekten korkuyorum.dedi.Peygamberimiz sordu bahçeyi ona verecekmisin evet dedi. Bunun üzerine kocasını çağırıp bahçeyi kabul et ve karını boşa buyurdu sabit b. kays ta karısını boşadı(Buhari talak.2,nesei.34)Ey mümin hanım kardeşlerim size tekrar sesleniyorum. İslam asla kadını ikinci sınıf olarak görmez; aksine islam kadına çok büyük değer verir. Kadını erkeğin iki dudağı arasından çıkacak boş ol kelimesine bağlıyanların kafasına bu ayetleri ve hadisleri vurun ne olur.Demekki neymiş kadın kocasını boşayabilirmiş kim söylemiş Allah(cc) ve resulu(sav) varmı itiraz eden.
TEVFİZİ TALAK:Kadın isterse kocasından boşanma yetkisi almasına tevfizi talak denir.Kadın bazı haklı sebeplerle kocasından boşanmak isteyebilir.kendisi boşayabileceği gibi velisinden ,vekilinden veya hakimden boşanma isteğinde bulunabilir. Tefvizi talak kuran ve sünnetle sabittir.
AYET:(Ahzap.28)”Ey peygamber zevcelerine deki; Eğer siz dünya hayatını ve onun ziynet ve ihtişamını arzu ediyorsanız.gelin size boşanma yetkisini ve boşanma bedellerini vereyimde hepinizi güzellikle salıvereyim.” Bu ayete bu peygamberin şahsına hitaptır bizi bağlamaz diye düşünenler olabilir.Hayır Allah(cc) peygamberimizin şahsına ait birşey söylerse sana ait olmak üzere diye özellikle belirtir.(kuran bahsi geçince ayrıntı verilecektir.)dolayısıyla bu hitap bütün müminmleri bağlar.
HAKİM KARARIYLA TALAK:Kadın tefviki talak yoluyla boşanma hakkına sahip olduğu gibi; Hakime müracaat ederek boşanma isteyebilir.Tabi erkeğinde böyle bir hakkı vardır.
HAKEM YOLUYLA TALAK: konunun başında belirttiğimiz gibi karı kocanın velileri bir araya gelip boşanma kararı verebilirler.
LİANLA TALAK: Zina halinde olan talaktır.
AYET:(Nur6-9)”Hanımlarına zina isnat edipte kendilerinden başka şahidi olmayanların şahitliği doğru söylediğine dair.4 defa Allahı şahit tutup yemin etmesiyle olur.5. defasında eğer yalan söyleyenlerden ise ;Allahın lanetinin kendi üzerine olmasını diler.Kadında kocasının yalancı olmasına dair Allahı 4 defa şahit tutup yemin etmesi cezayı kendisinden kaldırır.Beşinci defasında kocası doğru söyleyenlerden ise Allahın gazabının üzerine olmasını diler.”HADİS:Ayetin ilk uygulaması hilal ailesi üzerinde oldu.Hz peygamber(sav) hilali çağırdı hilal 4 kez yemin edip 5. sindede kendine lanet okuyunca peygamberimiz karısını çağırıp onada aynı şekilde yemin ettirdi sonra Allah resulu onları boşadı(şevkani evtar 1250)
MUHALLİL; hulleye hile katmaktır. yani karısını başka biriyle evlendirir. ve sonra boşatıp alırki bu resmen pezevenkliktir. peygamberimiz şiddetle buna karşı çıkmaktdır.
HADİS:Anlaşmalı nikah yapanada yaptırana lanet olsun(ibni mace nikah 33 ,tirmizi.28)muhallilin örneğini size şahit olduğum bir olayla katarmıştım. lütfen talak 1 e bakınız.
 BİD’İ TALAK:Sayın okurum konuyu çok uzattığımın farkındayım.Ancak konu o kadar önemliki ciltler dolusu yazmak gerek son olarak bid’i talağı yazıyorum. Bu konuda.Bidi talak haram talak demektir.Yani Kadını hayız günlerinde veya temizlik halinde cinsi temastan sonra, yahut temiz halinde birden fazla boşamak. Kuran ve sünnete aykırı olduğundan bu boşamaya haram boşamak denir.Demekki neyniş 3ten 9 a boşsun demek haram boşamakmış. peki bu boşama geçerlimidir? asla haram olan şey dinimizce yok hükmündedir.Mesela namaz kılan insan namazda haram işlese namazı fasit olur.Namaz yok olur. Oruç tutan kişi haram işlese oruç yok olur.Bütün fiiller böyledir mesela dinimizde yasak olan teyze veya hala ile birisi evlense ne yapalım canım haram ama katlanalımmı denir derhal ayrılmazlarmı.Onlardan olan çocuklar veledi zina olmazmı çünkü nikahsız olan bir beraberlik söz konusu değilmidir. İşte minaraye kılıf hazırlayanlar bidi talak geçerlidir diyorlar. Akıl alacak gibi değil bunlar bizi deli yerinemi koyuyorlar.Örnekleri biraz daha çoğaltalım. Bayramda oruç tutmak haramdır. Bayramda oruç tutan adama haram ama nihayetinde oruç tuttun orucun kabulmu denir. Allah aşkına bunlar beni çıldırtacak sayın okurum.Kaldıki bidi talakta ne iddet var ne iki şahit var, ne mehir var ne nafaka var hiçbir şart yerine gelmiyor; ama olsun onlar kafaya koymuşlar ya bedava yeni karı alıp eskisinden bedava kurtulmayı kim? bekiyecek aylarca; kim? şahitlerle uğraşak,ne gerek var ;karıya tonla para ver aylarca yanında sakla, ona bak çocuğuna bak 3 ten 9 a boş olsun de boşansın gitsin.Allaha yemin ediyorum bunu bilerek kim fetva veriyorsa 3ten 9 a tek seferde boşanma olur diyorsa vallahi imanı tehlikeye girmiştir. Bu kadar ayeti inkar eden adam  ne olur.  Siz karar verin.  selam ve dua ile
                                                İSLAMDA VİCDAN
VİCDAN : Bulma, bir şeyi bir halde görme , kalplehissetme ,duygu, kendinden geçme, daime iyiyi kötüden ayıran ve seçen bir yapıya sahip olan kapteki gizli his, kalp gözü, basiret veya sadece gönül, kalp anlamlarına gelir. Bilindiği gibi insan beden ve ruh olarak maddi ve manevi yapısı olan varlıktır. Ruhunda şeytani(şeytan, nefis, şehvet, hırs,kibir, bencillik) yönü olduğu gibi . rahmani( Melek, merhamet, sevgi, cömertlik .akıl v.b) yönüde vardır. Şeytani yönü insanı daima kötülüğe, dünyevi uhrevi perişanlığa, Rahmani yönü ise daima huzur, mutluluk , saadet, iyilik, güzellik, dünya ve ahirette kurtuluşa sonundada cennete götürür. İşte vicdan bu rahmani melekelerin bir cüzüdür. Rahmani vasıfların bir parçasıdır. Ancak vicdanın sağlam kalıp ölmemesi için imana, Saflığının ve temizliğinin korunması için ise güzel ahlaka ihtiyaç vardır. Allahın emirlerine karşı gelmek, yasaklarını işlemek vicdanı zayıflatır ve zamanla öldürür. Nitekim Allah(c) kuran-ı kerimde şöyle buyurur.
AYET:”Hayır bilakis onların işlemekte oldukları (kötülükler) kalplerini(vicdan) kirletmiştir.(Mutaffifin-14)
Görüldüğü gibi haram işleyen insan vicdanını yok eder. Ancak kötülük işlemeyip Allahın emirlerini yerine getirenler. kurtuluşa ereceklerdir.
AYET:”Her bir nefse(ruha) ve onu düzenleyene , sonrada ona hem kötülüğü hemden ondan sakınmayı ilham edene andolsunki. Onu(ruhunu) alabildiğine kötülüklerden tertemiz yapan muhakkak felah(kurtuluş) buldu. Onu(ruhunu) alabildiğine kötülüklere batırıp günah ile örten ise elbette hüsrana uğradı.(şems-7-10) İnsanın ruhuna bir iyilik ,kötülük, zarar duygusu, iyiklerden hoşlanma, ve kötülüklerden azap duyma hissi olan vicdan ; Bu ayette görüldüğü gibi insanı sevap, hayır, iyilik ve güzel ahlakla süslendiğinde ve iman ile taçlandırıldığında kurtuluşa felaha kavuşturur. Fakat günah, kötülük, imansızlık, şirk, şehvet, gibi Allahın yasakladığı işlerde de insanı felakete götürür. Unutmayalımki iman etmeden önceki vicdanı kendi çocuğunu diri diri gömmeye sevkederken iman ettikten sonra Dağda başıboş dolaşan koyundan kendini sorumlu tutacak hale getirmiştir. sadece bu örnek bile bize imanın vicdan üzerindeki etkisini anlatmaya yeter. sanırım. Peygamberimiz(sav) buyurduki.
HADİS:”Birr(iyilik ve itaat) güzel ahlaktır. İsm(günah ve kötülük ) ise vicdanını tırmalayan seni rahatsız ve huzursuz eden ve insanların bilmesini istemediğin şeydir.(müslim-şerhin nevevi- cüz-16-3 Beyrut-1972-1392) Peygamberimiz(sav) şöyle buyurur.
HADİS:” Ademoğlunun kalbine şeytan ve melek vasıtasıyla bir takım şeyler gelir. Şeytanın ilke edindiği şer ve hakkı yalanlamaktır. Melekler vasıtasıyla gelen şeyler ise hayır iyilik ve hakkı tastiktir. Kalbinde hayır bulanlar bilsinlerki o Allahtandır. Onlar allah hamdetsinler. Kalplerinde şer bulunanlar ise şeytandan Allah sığınsınlar. (Mansır Ali Nafız Ettac 469)
Ruhun tatmin ve ızdıraplarını dindirmek , buhranlardan kurtulmak için Allaha onun peygamberi Muhammet(sav) e ve ahiret gününe iman etmek gerekir. Ebedi bir hayata yönelmeyen ve inanmayan bir ruhta saadet huzur yoktur. Gönüllerin ızdırapların sona ermesi , üzüntülerin ilacı ,akıl ve vicdanlardaki boşlukların doldurulması iman ile mümkündür. Akıl ve vicdanlarını iman ile süsleyenlerde ruhi bunalım, psikolojik rahatsızlıklar. ve akli dengeyi yitirme olmaz. Çünkü bu kişiler başlarına gelen bela ve musibetler karşısında umutsuzluğa kapılmazlar. Bütün bunların bir imtihan olduğunu bilir. ve sabrederler. Ve bu bela ve musibetlerden kurtulmak için başkalarından değil. bizzat Allahtan yardım isterler. Zaten günde 40 sefer (iyya keneğbudu ve iyya kenesteğin) Yarabbi yalnızca sana ibadet eder. yanlızca senden yardım beklerim. dedikleri ve dua ettikleri için Allahtan ümit kesmedikleri için akli ve ruhi dengeleri sağlam kalır. Delirenler ve intihar edenler Allahtan ümit kestikleri için bu acıklı sona ulaşırlar. Halbuki Allah(cc) Kuran-ı kerimde birçok ayette her zorluktan sonra bir kolaylık yarattığını bize bildiriyor. İmanlı ve vicdan sahibi bir mümin hak ve batılı, hayır ve şerri tanır. Birbirinden ayırıp seçer. İyiylikler karşısında hoşnut olur. Ve safa bulur. Kötülüklerden dolayı sıkılır ve üzüntü duyar. İmansız bir vicdana sahip olan bir kafirin vicdanı yok olur. Bugün iman etmeyen batılı kafirlerin vicdanı ortaktır. Kendi aralarında kendilerinden olanlara karşı son derece merhametli oldukları halde Müslümanlara karşı vidansızdırlar. Yakın zamanda Avrupanın ortasında milyonlarca boşnak müslümanı acımasızca öldürülürken,milyonlarca kızın ırzına geçilirken ,hiç vicdanları sızlanmamış hatta seyirci kamışlardır.. Hatta zalim sırplara el altından yardım etmişlerdir.Bugün ırakta, afganistanda, filistinde, ve dünyanın her yerinde müslümanlara yaptıkları işkenceler,zulumler. İmansız vicdanın olmayacağına somut örnektir. Halbuki müslümanlar savaşta dahi düşmana vicdanlı davranmışlardır. Zulum etmemişlerdir. yazıma son verirken vicdanların yok olduğu, çıkar, menfaat, nefis,şeytan ve paranın hüküm sürdüğü bu günlerde Allahın bize imanlı bir vicdan sahibi etmesini diliyorum
Yorum Gönder